Friday 2 September 2011

Objek Yang Disangka Tali Hanyut Rupanya Seekor Ular Sawa


SEREMBAN: Pengunjung sebuah kelab renang di Sungai Ujong, di sini, gempar apabila objek yang disangka tali hanyut rupa-rupanya seekor ular sawa sepanjang kira-kira empat meter.
Kejadian kira-kira jam 2.30 petang Rabu lalu itu menyebabkan suasana kelam-kabut seketika apabila pengunjung yang ketakutan bertempiaran lari menyelamatkan diri.

Difahamkan, ular sawa batik seberat lebih 40 kilogram itu tiba-tiba menyusur masuk dari kawasan belukar yang terletak berhampiran kolam renang itu. Harian Metro difahamkan, kira-kira 10 pengunjung kelab berkenaan termasuk lapan kanak-kanak yang sedang mandi terkejut apabila melihat ular berkenaan turut berendam di dalam kolam itu.




Ahli kelab, Chong Kok Kiong, 50-an, berkata, ular itu ditemui seorang perenang wanita yang melihat satu objek hitam di bawah tangga besi dalam kolam berkenaan.

“Wanita itu kemudian menyelam untuk melihat objek berkenaan dengan lebih dekat sebelum naik ke permukaan dan menjerit memberi amaran kepada pengunjung lain apabila menyedari objek berkenaan ialah seekor ular sawa batik,” katanya.


Menurutnya, pihak pengurusan kelab menghubungi Balai Bomba dan Penyelamat Rahang sebelum reptilia berkenaan ditangkap.



No comments:

Post a Comment