Friday 30 September 2011

Peserta pertandingan mencari model ini punya dua alat kelamin

LODZ - Michalina Manios (22) adalah seorang wanita yang kini menjadi salah satu peserta favourite sebuah pertandingan pencarian model di sebuah program televisyen bertajuk, Poland's Top Model Show.

Namun yang mengejutkan adalah pengakuan dirinya yang mengaku , bahawa dirinya pernah menjadi seorang lelaki.

"Saya terlahir hermaprodit (berkelamin ganda). Namun pada saat saya keluar dari rahim ibu saya, doktor kandungan ibu mengatakan saya adalah bayi laki-laki kerana terlihat alat kelamin laki-laki," ujar Michalina kepada dewan juri sebelum mereka memilihnya ke pusingan berikutnya.

"Tetapi ketika saya membesar, perasaan kewanitaan saya mendominasi daripada menjadi laki-laki dan empat tahun lalu, saya menjalani operasi untuk membuang alat kelamin lelaki dan mengubah nama saya," imbuhnya sebagaimana dilansir Orange, Isnin(12/9/2011).

Saat sekolah, Michalina mengaku bersedih kerana harus menjalani hidup sebagai seorang lelaki kerana doktor mengizinkan bahawa dirinya tidak boleh menjalankan operasi kelamin sebelum dirinya berusia 18 tahun.

"Ketika akhirnya saya boleh menjalani operasi tersebut, saya sangat bahagia. Saya sekarang boleh mengejar cita-cita saya menjadi seorang model," ujarnya.

Michalina yang berasal dari Lodz, Poland, ini pernah mempelajari ilmu linguistik sebelum dia pindah ke Paris. Kini dia fasih berbicara dalam enam bahasa termasuk Inggris, Perancis, Sweden, dan Russia.(rhs)

No comments:

Post a Comment