Wednesday 28 September 2011

Inilah ikan keli raksasa yang memakan mayat manusia

ikan keli raksasa

Di Wilayah India-Nepal terdapat sebuah sungai yang dinamakan Great Kali, disitu terdapat satu spesis ikan keli raksasa yang ditangkap oleh penduduk sekitar. Ikan keli tersebut berukuran sekitar 2 meter dengan berat sekitar 55 kg. Tubuhnya berwarna putih keemas-emasan sepanjang lengan anak-anak. Ikan keli ini merupakan ikan air tawar terbesar di Dunia.

Dianggarkan masih terdapat beberapa ekor yang ada di sungai tersebut. Para penyelidik meneliti ikan tersebut.Kesimpulan yang diambil adalah ikan itu memakan abu mayat manusia yang telah meninggal yang dibakar untuk upacara adat penduduk sekitar yang kemudian abu tersebut dibuang ke sungai.

Tidak menutup kemungkinan, abu tersebut menjadi santapan ikan raksasa itu. Oleh kerana itu, penduduk di sekitar sungai tersebut disyorkan untuk lebih waspada jika melakukan aktiviti di sekitar sungai, kerana kesehariannya, seperti mandi dan mencuci, dengan menggunakan sungai Great Kali kerana ada yang mengatakan ikan keli ini sangat ganas dan mampu mencederakan manusia ketika ia lapar.

No comments:

Post a Comment