Saturday 10 September 2011

Gila, Ibu tampal anaknya ke dinding dan pukul sampai koma


Seorang anak kecil berusia dua tahun berjuang untuk nyawanya, setelah sang ibu diduga menampalkan tangannya ke dinding kemudian memukulnya sampai koma.

Elizabeth Escalona (​​22) ibu muda berasal Dallas, menghadapi tuduhan penganiayaan berat terhadap anak setelah diduga menyeret puterinya serta menyiksa gadis malang tersebut, dan meninggalkan dia dengan luka-luka di sekujur tubuhnya serta kemungkinan kerosakan otak.


Elizabeth Escalona (22) menghadapi ancaman hukuman seumur hidup akibat menganiaya puterinya

Anaknya Joselyn Cedillo, saat ini sedang terbaring di hospital dengan alat penyokong kehidupan. Menurut catatan polis, gam dan cat menampal di telapak tangannya, dan kulit tangannya robek di beberapa tempat.

Seorang anggota keluarga mengatakan kepada stesenn televisyen lokal News 8 bahawa gadis itu mengalami patah tulang, memar dan cedera di kepala.

Gadis cilik itu dilarikan ke hospital setelah Escalona menelefon ibunya dan mengatakan ada sesuatu yang salah dengan puterinya. Ketika sang nenek tiba di rumah, ia mendapati cucunya dalam keadaan terluka dan tak sadarkan diri.

Menurut laporan polisi, Escalona menyeret kaki puterinya sebelum mengam tangan buah hatinya tersebut ke dinding sampai berdarah.

Diduga, ia juga memukuli perut puterinya dengan teko susu, menendang, memukulinya dengan sepatu dan ikat pinggang. Polis juga mengatakan bahawa mereka mendapatkan banyak keterangan dari saksi bahawa sang ibu ini sering memukuli puterinya.

Akibat perbuatannya ini Escalona terancam dihukum penjara seumur hidup jika terbukti bersalah.

Sumber : dailymail

No comments:

Post a Comment