Saturday 17 September 2011

Dua wanita terpelanting

SEREMBAN: “Sejurus terdengar bunyi dentuman kuat, kerongkong saya terus terhantuk pada kerusi depan manakala dua rakan wanita di tempat duduk berasingan dilihat terpelanting ke depan,” kata Tin Tun Aung, 40, seorang daripada penumpang yang nyaris maut apabila bas ekspres dinaikinya terbabit dalam kemalangan di Kilometer 224.9 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) arah selatan berdekatan Rembau, dekat sini, semalam.
Difahamkan, dalam kejadian jam 7 pagi, bas dua tingkat membawa 10 penumpang berkenaan dikatakan dalam perjalanan dari Alor Setar, Kedah ke Melaka.

Setiba di lokasi kejadian, bas itu dikatakan hilang kawalan lalu merempuh besi penghadang jalan dan terbabas hingga menyebabkan beberapa penumpang cedera.


Menurut Tin yang juga warga Myanmar, dia dan dua kenalan wanita senegaranya, Aye Aye Thin, 38, dan Khin Khin Sein, 35, baru selesai menemui adik seorang daripada mereka yang baru tiba dari Myanmar di Juru, Kedah.

“Kami bertiga seterusnya mahu pergi ke Melaka untuk menemui kenalan lain dengan menaiki bas terbabit, jam 12 tengah malam tadi (semalam).


“Sejurus tiba di lokasi kejadian, saya yang belum sempat melelapkan mata di tingkat bawah bas itu terkejut apabila terdengar bunyi dentuman kuat sebelum melihat dua rakan lain terpelanting dari tempat duduk,” katanya ketika ditemui di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), di sini, semalam.



Beliau mendakwa ketika itu tidak sempat memegang apa-apa berikutan hentaman kuat sehingga menyebabkan kerongkongnya cedera akibat terhantuk pada kerusi depan.

No comments:

Post a Comment