Sunday 4 September 2011

[Video] Seorang Lelaki Naik Kapal Terbang Menggunakan Pakaian Dalam Wanita



Lebih kurang seminggu yang lalu,US Airways telah menahan seorang penumpang lelaki,Deshon Marman,kerana dituduh menolak menaikkan seluar dalam yang longgar.Namun US Airways membiarkan penumpang lelaki yang lain, mengenakan baju dalam wanita dengan stocking,lengkap dengan kasut "high heel" untuk naik pesawat.

.Perbezaan perlakuan ini talah memicu ramalan rasialisme di US Airways dan ini telah membuat pengacara  Marman,Joe O'Sullivan mengambil kesempatan ini untuk membela pelangganya."Seorang lelaki berkulit putih diizinkan untuk terbang dengan pakaian dalam,tetapi pelanggan saya diminta untuk menaikkan seluar dalam kerana seloroh sampai ke bawah pinggang."katanya.Marman adalah pemain bola sepak dari University of New Mexico yang berdarah Afrika - Amerika.


"Kami tidak memiliki kepandaian tentang apa yang harus dipakai penumpang." kata juru cakap US Airways.,Valerie Wunder.Katanya lagi ,"Jika mereka tidak mendedahkan bahagian sulit,mereka diizinkan untuk terbang.(cotatua.blogspot)

Perusahaan penerbangan tersebut membela diri dengan mengatakan bahawa Marman mendedahkan bahagian peribadinya pada tarikh 15 Jun 2011 ketika dia ,setelah berulang kali,diminta untuk menaikkan seluar dalamnya.

O'Sullivan mengatakan bahawa US Airways telah melakukan diskriminasi rasial.Dia telah melihat kamera pengawasan dan tidak ada bukti bahawa kliennya telah melakukan hal tersebut.

Wunder mengatakan bahwa Marman diminta untuk tidak mengikuti penerbangan bukan karena pakaiannya, tetapi karena dia telah menolak permintaan petugas.
Wunder mengatakan bahawa Marman diminta untuk tidak mengikuti penerbangan bukan kerana pakainannya,tetapi kerana dia telah menolah permintaan pekerja yang bertugas.

Marman ditahan dengan tuduhan masuk tanpa izin (trespassing) pemukulan petugas polisi, dan menghambat proses penerbangan karena menolak meninggalkan pesawat.
Marman ditahan dengan tuduhan masuk tanpa izin(trespassing)pelanggaran arahan petugas polis,dan mengingkari proses penerbangan kerana menolak untuk meninggalkan pesawat.





No comments:

Post a Comment