Saturday 10 September 2011

Tersesat di hutan lelaki ini makan cacing


TENNESSEE - Seorang lelaki yang berburu di hutan yang terletak di Tennessee terpisah dari rombongannya, dirinya pun terpaksa memakan cacing dan minum air bercampur lumpur untuk bertahan hidup selama lima hari.

Bill Lawrence menyatakan, dirinya terpaksa menampung air hujan di rompinya dan cuba untuk menenangkan diri saat tersesat di hutan. Demikian seperti diberitakan Associated Press, Jumaat (9/9/2011).

Pihak keamanan setempat sudah melakukan pencarian terhadap Bill di Hutan Meeman Shelby yang seluas 5.000 hektare sebelum sebelum lelaki itu ditemukan.

Bill hilang saat kawannya tengah mengejar seekor tupai pada 31 Ogos lalu. Bill pun sangat terkejut ketika menyedari dirinya sudah tak bersama kawan-kawannya.

Kawan-kawan Bill melapor ke polis saat Bill sudah tidak ada dalam rombongannya. Polis juga mengerahkan anjing pengesan dan segala macam kendaraannya untuk mencari lelaki tersebut di tengah hutan belantara.

Bill membawa senapang dengan 15 amunisi, dua buah air dalam botol, lampu picit, spray anti nyamuk, dan peralatan berburu. Meski nampak siap dalam sebuah perburuan, Bill tidak membawa handphone dan hal tersebut menyulitkan dirinya ketika memerlukan bantuan.

Bill pun menembakkan senapangnya agar siapa pun yang mendengar suara tembakan itu dapat menghampirinya. Namun, Bill kehabisan amunisinya di hari Minggu lalu.

Lelaki ini pun berhasil diselamatkan pada Isnin (5/9) saat dirinya berjalan menuju jalan raya. Bill pengsan dan ditemukan oleh pejalan kaki. Menurut polis, Bill menderita dehidrasi dan dirinya juga digigit oleh serangga. Bill pun diberikan ubat antibiotik demi kesihatannya kerana dirinya memakan makanan yang tak lazim di hutan.(rhs)

No comments:

Post a Comment