Sunday 4 September 2011

Sebab Bill Gates Tak Suka Main Facebook



Bagi penggemar Facebook, menambah banyak teman di laman jejaring sosial itu merupakan sesuatu yang menyenangkan. Namun, suasana itu tidak lagi berlaku bagi Bill Gates.

Orang terkaya di dunia itu rupanya sudah risih dengan begitu banyaknya orang yang ingin menjadi temannya di laman Facebook.
Dia pun mengaku banyak yang tak kenal dengan orang-orang yang maHu menjadi friend. Akhirnya, Gates sudah tak tahan sehingga tak maHu lagi mengaktifkan akaun di Facebook.

Demikian curahan hati Gates dalam forum para peniagadi New Delhi, India. Gates mengaku pada awalnya dia tertarik bergabung masuk Facebook - laman jejaring sosial dan pertemanan yang didirkan Mark Zuckerberg pada 4 Februari 2004.

Namun, Gates kewalahan menampung permintaan banyak orang yang ingin menjadi teman di Facebook. "Bayangkan, lebih dari 10.000 orang mahu menjadi teman saya," tutur Gates seperti yang dikutip laman stesen televisyen NBC.

"Bagi saya itu sudah keterlaluan, akhirnya saya menyerah," lanjut Gates. Dia pun mengaku tidak begitu suka main SMS atau berlama-lama di depan layar komputer. "Saya bukan pengguna teknologi selama 24 jam penuh dan lebih suka membaca buku," tutur Gates, yang berada di India untuk menerima penghargaan atas perannya sebagai penderma lembaga amal.
Sumber : VIVAnews

No comments:

Post a Comment