Saturday 10 September 2011

Remaja 14 Tahun Parah Dibelasah Bapa

KANGAR: Seorang pelajar perempuan berusia 14 tahun parah dibelasah bapanya yang juga warga Amerika Syarikat (AS) selepas dia membongkar rahsia lelaki berkenaan yang berkahwin baru di Thailand, beberapa bulan lalu.
Dalam kejadian jam 3.30 petang Rabu lalu, mangsa yang berketurunan Siam berada di rumah ibu tirinya yang juga isteri kedua bapanya di Taman Guru Jaya, di sini.

Mangsa adalah anak isteri pertama lelaki itu yang diceraikan sebaik perkahwinannya dengan isteri kedua terbongkar.


Kejadian dipercayai berlaku apabila mangsa memberitahu ibu tirinya bahawa suspek berkahwin untuk kali ketiga beberapa bulan lalu.

Difahamkan, selepas menceraikan isteri pertama, si bapa memeluk Islam dan bekerja sebagai pensyarah di sebuah pusat pengajian dekat sini dan sudah tinggal lama di negeri ini.


Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin berkata, mangsa yang belajar di Phuket tinggal di rumah ibu tiri selepas pulang bercuti sebelum berlaku pertengkaran dengan bapa.



Menurutnya, suspek yang berang selepas rahsianya terbongkar kemudian mencederakan mangsa dengan memukulnya bertubi-tubi di muka dan dan kepala.

“Ibu tiri mangsa berusia 33 tahun dan bekerja dengan sebuah syarikat swasta cuba menghalang, namun mangsa terus dipukul.



“Selepas kejadian itu, ibu tiri mangsa membawanya ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF) bagi mendapatkan rawatan,” katanya.

Mangsa yang cedera di muka dan telinga dilaporkan dalam keadaan stabil.


Suspek direman hingga 13 September ini dan disiasat mengikut Seksyen 323 dan 506 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment