Friday 9 September 2011

Dua remaja bunuh ayah mereka kerana perhiasan


 Holly Robinson

Dua remaja sanggup menikam ayahnya hingga tewas sebanyak 15 kali gara-gara perhiasan ibunya. Demikian dilaporkan Daily Mail.

Dua anak perempuan kejam berasal dari Wales, bernama Ashleigh Robinson (19) dan Hollie (16) yang membunuh ayahnya, Antoni Robinson (61), keranana bertengkar mengenai perhiasan yang dimiliki ibunya. Sesudah membunuh, Ashleigh mengirimkan ibunya pesanan melalui  SMS yang isinya," sesuatu terjadi, dia sudah tak ada lagi, maafkan saya bu. xxxx"

Dalam serangan yang sangat ganas itu, si ayah ditikam dengan pisau dapur dengan panjang tujuh inchi oleh satu dari kekasih dua remaja ituketika tidur. Tak hanya itu, kekasih mereka memotong urat leher dan kemudian dia tewas ditempat kejadian.

Hakim Griffith Williams menganggap dua gadis ini sangat ganas. "Ia meninggal dalam keadaan yang sangat menyedihkan dan malah mereka berpesta dengan kematian  ayah mereka,"jelas hakim. Robinson berpisah dari ibu kedua anak perempuannya, Joanne Barr, setelah 25 tahu berumah tangga dan selalu dipenuhi pertengkaran. Holly mendapat hukuman penjara 40 tahun. 

No comments:

Post a Comment