Sunday 25 September 2011

Burung ini masih boleh terbang walaupun anak panah perpacak di kepala


Dengan panah bersarang di kepalanya setelah ditembak oleh penyerang, adalah sebuah keajaiban seekor burung camar ini boleh bertahan hidup.

Burung ini masih boleh terbang meskipun anak panah, yang kedua ujungnya dilihat menembus di antara mata.

Burung ini ditemukan oleh Graham Rhodes, seorang fotografer yang tinggal di Scarborough, yang mengaku terkejut. Ini merupakan kes kedua di wilayah Bank Burr setelah camar lain ditemukan dengan sayap terluka.


Mr Rhodes, yang menjalankan Aakschipper Galeri, mengatakan dia percaya anak panah itu berasal dari panah automatik dan dia khuatir bahawa serangan yang dapat mengakibatkan kekerasan di kota ini meningkat.

'Kekhuatiran utama saya adalah bahawa ada seseorang berjalan-jalan di Scarborough dengan panah automatik dan menembak burung, "katanya.

"Jika mereka menembaki burung camar di langit dan ternyata gagal, anak panah dikhuatirkan akan mengenai seseorang."

"Ini sangat sulit untuk percaya bahawa burung itu masih terbang dengan anak panah di kepala kerana pada fikiran saya dengan berat benda tersebut akan membatasi gerakannya."

"Namun burung nampaknya benar-benar normal," katanya kepada Scarborough Evening News.


Geoff Edmond, RSPCA inspektur untuk daerah Scarborough, mengatakan hal itu 'mengerikan' dan 'benar-benar haram' menembak burung.

"Sungguh luar biasa bahawa camar dengan anak panah di kepala masih terbang kerana objek itu boleh menghentam otak atau tengkorak yang retak," tambahnya. 

No comments:

Post a Comment