Saturday 10 September 2011

Bawa geng 5 lelaki Afrika pukul wanita

KUALA LUMPUR: Seorang peniaga wanita cedera di pinggang, kepala, perut, kaki dan tangan selepas dibelasah sekumpulan lima lelaki warga Afrika yang tidak puas hati berhubung bayaran air dan elektrik gerai yang disewa mereka daripada mangsa di Taman Connaught, di sini kelmarin.


Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam itu, mangsa yang mahu dikenali sebagai Aza, 26, yang menjalankan perniagaan makanan itu baru turun dari keretanya dan sedang berjalan ke arah kedainya.

Katanya, dengan tiba-tiba, dia ditolak dari belakang sebelum diheret sejauh 50 meter oleh lima lelaki warga Afrika itu.


Menurutnya, mereka kemudian membelasahnya hingga pengsan dan hanya sedarkan diri selepas seorang kenalan lelakinya menyedari kejadian berkenaan datang membantu menyelamatkannya.

Aza berkata, kejadian berkenaan dipercayai berpunca daripada rasa tidak puas hati seorang daripada mereka yang menyewa gerai di kawasan berkenaan dan gerai itu pernah disewanya sebelum ini sejak setahun lalu.


“Disebabkan saya hendak berpindah ke kedai baru, saya diminta mencari penyewa baru dan lelaki berkenaan yang menjalankan perniagaan pakaian membayar RM4,400 sebagai bayaran deposit dan sewa gerai dari Julai hingga bulan depan.



“Bagaimanapun, lelaki itu berjanji menjelaskan bayaran bil air dan elektrik itu kepada pihak pengurusan, namun gagal membuat bayaran itu hingga pihak pengurusan memotong bekalan berkenaan,” katanya.

Beliau berkata, akibatnya, lelaki berkenaan tidak puas hati dan bertindak menyerangnya bersama empat lagi rakan.


Katanya, selepas diselamatkan, dia dibawa ke klinik berdekatan dan menjalani imbasan seluruh badan dan doktor mengesahkan dia mengalami kecederaan serius dalam perut akibat dipijak.

Selepas itu, dia membuat laporan polis di Balai Polis Cheras untuk tindakan lanjut.

No comments:

Post a Comment