Friday 13 July 2012

Gila Wanita Ini Sanggup Jual Rumah dan Perabot Demi Operasi Sedut Lemak



Gila Jual Rumah dan Perabot Demi Operasi Sedut Lemak - Menjadi lebih langsing dan boleh memakai bikini, itulah impian Jayne Fenney. Wanita Inggris itu sampai menjual rumahnya demi mendapatkan tubuh langsing melalui operasi sedut lemak yang dikutip dari Wolipop.

Jayne menjual rumahnya di Rochester, Kent, Inggris. Rumah dengan tiga bilik itu dijual seharga £ 120 ribu. Kini ia tinggal di rumah yang lebih kecil seharga £ 75 ribu.

Bukan hanya menjual rumah saja yang dilakukan Jayne demi boleh memiliki wang untuk biaya operasi sedut lemak. Dia juga menjual tempat tidur, televisyen dan mesin cuci.

Bagi Jayne semua pengorbanan yang dilakukannya itu sepadan. Kini wanita 50 tahun itu sudah mendapatkan impiannya, memiliki tubuh langsing.

Sebelum operasi sedot lemak, berat tubuh terberat Jayne 133 kg. Dia pernah cuba diet dan berat badannya turun jadi 127 kg. Diet tersebut dilakukannya sebelum dia melakukan operasi lambung pada Desember 2008. Operasi tersebut memakan biaya £5.000. Operasi tersebut sukses membuat berat badannya turun menjadi 63,5 kg.

Namun Jayne belum puas dengan tubuhnya meski telah langsing. Penurunan berat badan drastis itu membuat beberapa bahagian tubuhnya menggelambir.

"Saat memakai baju memang tidak apa-apa. Tapi di dalamnya, aku seperti seorang wanita berusia 90 tahun. Kulitku melar sekali dan aku seperti balon yang kempis," keluhnya.

Wanita yang sudah dua kali bercerai itu kemudian mulai mencari informasi soal operasi yang boleh membuat tubuhnya sempurna. Ternyata biaya untuk operasi tersebut cukup mahal £ 30 ribu. Di saat itulah ia memutuskan menjual rumahnya.

"Aku tinggal sendirian di rumah dengan bilik dan taman seluas 100 kaki. Jadi aku memutuskan aku tidak memerlukan tempat seluas itu," ujarnya, seperti dikutip Daily Mail.

Jayne sama sekali tidak merasa menyesal. "Memang sepertinya keputusan yang drastik tapi itu adalah hal terbaik yang pernah aku lakukan," tuturnya. "Aku menjual rumah untuk tubuh yang memang aku inginkan dan aku tidak menyesalkan seberapa banyak yang aku keluarkan," tambahnya.

Wanita berambut pendek itu semakin bahagia kerana kini dia boleh mengenakan pakaian yang dia dambakan. "Aku sekarang boleh memakai bikini untuk pertama kalinya. Aku tidak perlu menutupinya dengan tuala lagi. Aku bangga dengan tubuh baruku," ucapnya senang..

No comments:

Post a Comment