Tuesday 27 December 2011

Remaja 13 tahun pandu bas curi dan rempuh 6 kereta

RASAH 19 Dis. - Penduduk Taman Rasa Sayang di Senawang dekat sini gempar selepas sebuah bas kilang yang dipandu seorang remaja lelaki berusia 13 tahun tiba-tiba merempuh enam buah kereta diletakkan di taman perumahan itu, tengah malam tadi.

Penduduk, Zulkifli Muhammad, 44, memberitahu, kejadian berlaku pukul 12 tengah malam ketika dia berada di sebuah masjid berhampiran sebelum dikejutkan dengan bunyi dentuman yang kuat.

Sebaik sahaja menjenguk keluar, katanya, dia terkejut apabila melihat sebuah bas dipandu dalam keadaan terhuyung-hayang sambil dikejar beberapa penduduk.

"Saya terkejut melihat bas itu melanggar beberapa buah kereta yang diletakkan di bahu jalan. Saya juga melihat beberapa penduduk mengejar bas berkenaan dan menyuruh pemandunya berhenti," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Dia turut mengejar bas itu sebelum kenderaan tersebut berhenti di satu kawasan rumah kedai yang dalam pembinaan, kira-kira satu kilometer dari lokasi kejadian.

"Saya kemudian melihat beberapa penduduk mengheret remaja itu yang dipercayai berasal dari Senawang, keluar dari bas sebelum menyerahkan kepada polis," jelasnya.

Difahamkan, bas berkenaan diletakkan di taman perumahan berkenaan dan pemandunya terlupa untuk mengambil kunci kenderaan itu.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin berkata, remaja berkenaan ditahan untuk siasatan lanjut.

"Kita masih lagi menyiasat punca remaja itu memandu kenderaan terbabit dan kita juga akan mengambil keterangan pemilik bas serta pemilik kereta terlibat. Kes itu disiasat mengikut Seksyen 379 kerana mencuri kenderaan," katanya.

SUMBER: UM

No comments:

Post a Comment