Wednesday 28 December 2011

Aktor China Ini Ternyata Buruan Yang Sudah Dicari Polis Selama 13 Tahun

Selama 13 tahun terakhir, polis mencari seorang buruan yang mendapat masalah kerana menyerang seorang petugas polis. Tak disangka-sangka, orang yang mereka cari selama ini ternyata bersembunyi sebagai aktor di balik layar televisyen!.

Zhang Guofeng adalah salah satu aktor tersukses yang berkarier di China. Ia telah bermain dalam 30 drama televisyen, termasuk filem-filem popular seperti Lurk, The East is Red, dan 1949. Ia juga aktor favourite berbagai sutradara kerana keperibadiannya yang loyal. Tapi dibalik kesuksesannya tersebut, tak ada yang tahu bahawa lelaki ini sesungguhnya adalah Ji Siguang, seorang buruan polis yang dicari kerana kes penyerangan seorang anggota polis bersama tiga orang temannya pada tahun 1998.

Zhang Guofeng hanyalah nama samarannya selama ia melarikan diri dari kejaran polis selama 13 tahun. Terakhir, ketika ia mendapat peranan sebagai seorang bhiksu Buddha dalam filem terbarunya, penyamaran lelaki ini terkoyak. Polis berhasil menemukan jati dirinya yang sebenarnya dan segera menangkap lelaki ini. Ji dihkabarkan mengakui segala kesalahan masa lalunya. Ia juga mengakui dirinya selama ini selalu ketakutan jika suatu saat penyamarannya terbongkar. Kes seorang kriminal yang tertangkap setelah muncul di layar kaca bukan pertama kali ini terjadi. 9 Jun lalu, seorang pembunuh yang juga menyembunyikan dirinya selama 13 tahun dari kejaran polisi, tertangkap setelah dirinya muncul di acara pertandingan cari jodoh di televisyen.




Read more: http://www.borakkosong.com/2011/12/aktor-china-ini-ternyata-buruan-yang.html#ixzz1hshBPDfe

No comments:

Post a Comment