Thursday, 8 March 2012

Lari dari bayaran tiket, wanita sanggup gadai nyawa anak

Drama ini terjadi di sebuah stesen kereta api Buenos Aires, Argentina. Demi menghindari daripada dikenakan tiket, seorang ibu sanggup mendorong anaknya ke rel keretapi,sebelum kereta cepat melintas. Untunglah sang anak selamat setelah bergegas menyembunyikan diri di celah sempit antara lantai platform dan rel.

Adegan itu tertangkap di kamera CCTV stesen itu.Dia dilihat menurunkan anak ke trek sebelum dia kembali memanjat ke lantai platform. Tapi kemudian dia melihat kereta api yang datang dekat dan dia segera menghindar, tanpa anak dalam genggamannya.

Keretapi melintas setelah itu. Seorang penumpang lain yang melihat kejadian itu nampak sangat marah kepada wanita itu. Wanita kemudian mengintip anaknya yang ada di celah sempit itu.

Guillermo D'Abenigno, Ketua Stesen Kereta Api Buenos Aires, mengatakan bahawa arus elektrik dimatikan setelah melihat ibu dan anak di dekat rel keretapi. "Kami takut kemungkinan kejadian buruk terhadap anak gadis itu .Takut dia mati dengan tubuh robek berkeping-keping di bawah keretapi," katanya.

Pekerja berhasil merangkak di bawah lantai. Mereka menemukan gadis kecil itu ketakutan tetapi tidak terluka sedikitpun.

Wanita yang belum di kanal pasti itu kemudian dibawa kebalai polis. Dia mugkin menghadapi tuduhan melakukan tindakan yang membahayakan nyawa orang lain. Apalagi "orang lain" itu adalah darah dagingnya sendiri.




No comments:

Post a Comment