Monday, 5 March 2012

Gadis Melayu Bercium Dengan Boyfriend Berbangsa Cina


Cuba anda baca artikel yang disiarkan oleh The Nut Graph di sini. Nabila Nasir (Gambarnya ada dipamerkan bersama atrikel), seorang gadis bandar berbangsa melayu menceritakan pengalamannya dating dengan seorang lelaki cina warga malaysia lalu di serkup oleh sekumpulan polis.

Saya tak tahu macam mana nak rumuskan peristiwa yang diceritakannya samada nak marah pada polis atau nak marah pada gadis melayu tersebut.

Yang pastinya dia tanpa segan silu menceritakan adengan dia bercium dengan teman lelakinya itu seolah-olah tiada lansung rasa bersalah dari segi syariah maupun sivil atau budaya melayu.

Apakah yang cuba dipromosikan oleh The Nut Graph sebenarnya?, kejelekan polis serta penguatkuasa jabatan agama atau kebebasan buat apa yang kita mahu tanpa ada rasa bersalah???

Undang-undang apa yang mahu kita pakai…?

3 comments:

  1. Mcm kenal je pompuan ni...mcm liyana je..bdk segi..

    ReplyDelete
  2. Biasaler skang ni byk pompuan melayu dok bangga dgn couple dia LG plak bkn bangsa sendiri..x tau malu dan takde adab dan agama sbgai pendinding diri...tu yg bangga nnti bila masuk api neraka jahannam baru nak sesal tp x der guna...Insaflah wahai org2 yg tak tau agama di luar sana....

    ReplyDelete
  3. potong line btul la polis tue. . =p

    ReplyDelete