Tuesday 1 November 2011

Lelaki Angola pemegang rekod mulut terbesar didunia

Seorang warga Angola, Francisco Domingo Joaquim, yang sebelum ini hanya cuba-cuba mengupload video tentang dirinya di youtube akhirnya mengundang perhatian dunia. Para pemerhati hal hal aneh tergoda dan berminat menyaksikan video Domingo di Youtube yang menunjukkan betapa lebar dan elastiknya mulut lelaki tersebut.

Akhirnya sepasukan dari Guinness World of Record datang dan membuktikan kelebihan Domingo di Angola,Afrika sana. Ternyata benar seperti didalam videonya, Domingo mampu menunjukkan mulutnya yang lebar dan elastik. Bahkan mampu memasukkan dan memusing-musing minuman botol Coca-cola tanpa bantuan tangan.

Mulutnya memang elastik berukuran selebar 17 sentimeter atau 6,69 inci. Padahal mulut orang biasa normal hanya sekitar 7 sentimeter saja. Dengan sepantas kilat saja Domingo telah menarik perhatian dunia dan videonya di youtube dikunjungi orang ramai berikutan komennya. Selain mulut terlebar di dunia.

Sekarang Domingo telah dinobatkan menjadi pemilik mulut terluas di dunia oleh Guinness World Records 2010 dan dia dijuluki sebagai Jaw Angola of Awe. Tidak dijelaskan di sini bagaimana si mulut besar itu melatihnya hingga mampu muat memasukkan botol sebesar itu. Bila Domingo diam sebenarnya nampak biasa dan mulutnya pun normal. Domingo pun tidak bercerita apakah sakit atau tidak ketika bibir mulutnya ditarik ke kiri-kanan, atas bawah hingga menutupi hidung dan janggutnya.

(sumber: tribunnews)

No comments:

Post a Comment