Friday 13 January 2012

Kerana bosan, lelaki sanggup tanam isteri hidup-hidup

Michelina Lewandowska (Pic: Ben Lack)

LEEDS - Seorang lelaki menyerang isterinya sendiri dengan alat kejutan elektrik dan menguburnya hidup-hidup. Sebelumnya, lelaki itu mengaku dirinya melakukan tindakan itu kerana merasa bosan dengan sikap isterinya.

Marcin Kasprzak, dituding atas tuduhan percubaan pembunuhan terhadap Michalina Lewandowska, dan dirinya pun diadili di pengadilan di Kota Leeds, Inggris.

"Singkatnya, kes ini adalah kes cubaan pembunuhan yang dilakukan oleh seorang lelaki yang bosan dengan pasangannya. Lelaki itu berupaya untuk menyingkirkan ibu dari anaknya sendiri," ujar petugas berwenang di pengadilan, seperti dikutip NewsCore, Rabu (7/12/2011).

Meski dikubur hidup-hidup, Michalina berhasil menyelamatkan diri dalam keadaan terikat. Sebelumnya, perempuan berusia 27 tahun itu dibungkus dengan kotak , dibawa ke hutan, dan dimasukkan ke lubang yang dangkal, di bahagian utara Inggris.

Dalam kehidupan sehari-harinya, Marcin kerap mengutarakan kekecewaannya terhadap isterinya. Dirinya juga sering pergi bersama kawan-kawannya dan tidak pulang ke rumah. Seorang lelaki berusia 18 tahun, Patryk Borys, diduga membantu Marcin menguburkan Michalina.

Tertuduh dikhabarkan menolak segala bentuk dakwaan yang diajukan oleh pengadilan dan prosesi pengadilan akan berlanjut dalam tiga minggu ke depan. (dgs)

No comments:

Post a Comment