Sunday 29 January 2012

Lelaki permudahkan kerja orang bunuh diri dengan menolak mangsa

Seorang bernama Chen Fuchao cuba membunuh diri dengan bertenggek di atas jambatan kerana kecewa memiliki hutang sebanyak 2 juta yuan. Hutang tersebut muncul akibat projeknya yang gagal.

Masalah timbul bukan kerana aksi bunuh diri ini tetapi kerana niatnya ini dibantu oleh Lai dengan cara menolak Chen sehingga jatuh . Lai marah kerana aksi Chen tersebut membuat jalan sesak di sekitar jambatan sehingga 5 jam.Lai yang menolak Chen berkata "Aku marah kerana orang seperti Chen sangat ego. Tindakan dia banyak melanggar kepentingan awam".

Aksi kedua orang ini telah membuat mereka didakwa oleh pengadilan setempat. Chen didakwa mengganggu kepentingan umum dan Lai untuk aksinya menolak Chen hingga jatuh.
Untungnya Chen selamat dalam insiden tersebut, namun kemungkinan lumpuh kerana patah tulang belakang.

Chen mengatakan dia tidak akan menerima permintaan maaf Lai meskipun telah menyatakan penyesalan mengenai insiden itu. Lai mengatakan dia berfikir Chen adalah seorang pembuat masalah. Lai memutuskan untuk menolak Chen dari jembatan kerana dia melihat bantal udara. Pemadam kebakaran di tanah mengatakan mereka tidak punya waktu untuk memindahkan bantal itu ke posisi yang tepat.Chen jatuh di tepi bantal dan memantul ke tanah.











No comments:

Post a Comment