Tuesday 31 January 2012

Jual gambar bogel sendiri untuk biayai pelajaran

Semalam, Telegraph melaporkan pelajar jual dara kerana mahu biayai pelajarannya di universiti. Kali ini. Daily China pula melaporkan seorang mahasiswa menjual foto-foto bogelnya untuk tujuan yang sama. Pelajar tersebut Su zizi (bukan nama sebenarnya) ialah mahasiswa di Universiti Renmin, sebuah universiti berpengaruh di China.

Dia mengadakan pameran kecil berjudul "Siapa Saya Pada Akhir Tahun 2010?" di universitinya, yang turut memaparkan beberapa keping potret telanjangnya seperti yang dilaporkan oleh Beijing News.

Kata Su zizi, "Saya harus membiayai diri sambil belajar. Saya mampu memperoleh 500 yuan (RM232) untuk setiap set gambar," katanya.

"Pada awalnya, saya sangat gugup apabila memikirkan reaksi orang lain, tetapi selepas itu, saya tahu cara untuk melindungi diri dan keluarga saya dengan menandatangani kontrak."

"Hal ini bermakna jika gambar tersebut dijual oleh pihak lain, mereka akan menghadapi tindakan undang-undang."

"Saya harus menjelaskan kepada orang bahawa pekerjaan saya sebagai model bogel adalah sah di sisi undang-undang, walaupun sesetengah orang membencinya. Saya menganggap potret telanjang sebagai suatu bentuk kerja seni."

No comments:

Post a Comment