Tuesday, 17 January 2012

Ibu Tanpa Tangan dan Kaki Ini Lahirkan Bayi Sihat



Seorang wanita yang sejak lahir tidak memiliki tangan dan kaki, melahirkan seorang bayi lelaki dalam keadaan sihat. Wanita yang berasal dari Turki tersebut bernama Melek, 24 tahun.

Dia dan suaminya Mehmet, saat ini sedang menikmati mengurus bayi mereka bernama Semih, yang saat ini berusia sembilan bulan. Pasangan ini bertemu pertama kali ketika mereka berusia 14 tahun. Mereka dikenalkan keluarga. Setelah Mehmet pindah ke Denmark dari Turki, mereka pun saling jatuh cinta.

“ku memiliki ramai kekasih tetapi tidak pernah mengalami perasaan seperti yang ku rasakan pada Melek,” kata Mehmet seperti dilaporkan daripada Orange.co.uk

Pasangan ini mulai menjalin cinta ketika mereka berusia 18 tahun. Lalu mereka memutuskan untuk menikah di Turki dua tahun lalu. “Kami selalu menginginkan untuk memiliki anak. Kami sangat bahagia ketika tahu aku hamil, aku melakukan ujian kehamilan lima hingga enam kali,” kata Melek.

Doktor yang memeriksa kehamilan Melek sebenarnya bimbang dengan respon tubuh Melek. Itu kerana kekurangan pada tubuhnya tidak cukup mendukung kehamilan. Tetapi, Semih lahir dengan selamat melalui pembedahan caesar, dengan berat 3.6 kg.

p/s: cinta luar biasa..

No comments:

Post a Comment