Monday 23 January 2012

[Advertorial] Peniaga air jus buah-buahan memperolehi RM500 sehari

Sejak akhir² ini saya seakan berminat untuk menambahkan pendapatan saya dengan membuat satu lagi cabang bisnes baru. Ini disebabkan dengan corak dan gaya hidup di bandar pada hari ini yang memerlukan kos sekurang-kurangnya mempunyai pendapatan melebihi RM5000 setiap bulan bagi orang yang bekeluarga seperti saya.

Dengan keadaan yang memaksa seperti ini, maka timbullah minat saya untuk menambah pendapatan lagi. Jadi apa yang perlu saya buat ada membuka satu lagi perniagaan (periuk nasi baru!) dalam hidup saya. Jadi, saya perlu buat kajian yang rapi dahulu terhadap bisnes yang perlu saya buka sebelum menjalankannya.

Setelah lebih sebulan lamanya membuat kajian, saya dapati berniaga air buah adalah salah satu perniagaan yang memberikan pulangan yang sangat bagus. Ini kerana pembeli akan terus membeli balik dengan kita setiap hari atau setiap minggu. Di sini peluang untuk repeat sale tu ada. Jadi saya perhalusi lagi kajian saya tentang produk dan saya telah jumpa satu produk yang agak bagus untuk diketengahkan.

Maka bermulalah perjalanan saya sebagai seorang peniaga air jus buah-buahan. Modal permulaan yang saya keluarkan agak rendah sekitar RM5000. Ya, ia sangat rendah berbanding model perniagaan lain yang memerlukan lebih dari RM10,000 untuk memulakan bisnesnya!

Jadi saya nekad untuk mengeluarkan modal tersebut dan jika ia tidak berjaya, saya tetap redha. Dengan berbekalkan modal itulah saya mula mengatur langkah. Pertama sekali saya menggunakan resource yang ada yakni memulakan jualan secara online sahaja.

Ramai yang hairan, "aik, kata jual air jus buah-buahan... tetapi kenapa jual secara online? Bagaimana pelanggan nak beli kan?". Okies, yang menarik tentang produk jus buah-buahan ini, ianya merupakan sistem dropship. Di mana kita boleh order secara online dan pihak syarikat akan menghantar produk tersebut ke rumah pelanggan.

Pada 2 minggu pertama menggunakan strategi pemasaran online, saya berjaya menjual lebih 20 kotak air jus buah-buahan tersebut! Gembira tidak terkata bagi saya. Komisyen dan keuntungan yang saya perolehi bagi tempoh 2 minggu tersebut adalah menghampiri RM2000! Sila rujuk screenshot di bawah;



Jika diperhatian, progress jualan sangat meningkat. Saya mula sukakan produk ini. Saya diberitahu oleh rakan saya (yang memperkenalkan produk ini), income saya boleh menjadi stabil dan "automatik" jika saya dapat teruskan jualan lagi setiap minggu. Caranya dengan membina team untuk membuat jualan. Bermula dari situ, saya mula membina team untuk mempercepatkan lagi jualan berlaku. Dalam masa yang singkat, setiap minggu saya berjaya menghasilkan lebih 30 kotak. Jika saya tidak menjual, team saya yang akan membuat jualan. Ia sedikit sebanyak telah meringankan beban kerja saya. Maka saya secara tidak langsung boleh juga menumpukan perhatian saya pada bisnes lain.

Alhamdulillah hampir 2 bulan melakukan bisnes menjual air buah-buahan ini, income saya setiap minggu bagi bisnes ini mula meningkat dan meningkat. Bebanan kerja saya masih lagi seperti dulu, malah berkurang kerana saya dibantu oleh team saya untuk membuat jualan. Kami bekerja bersama-sama bagaikan adik-beradik. Sentiasa membantu dan memotivasikan setiap orang ahli team kami.

Sekarang setelah sedikit stabil dan ada modal, kami mula bergerak secara offline. Alhamdulillah demand produk sangat tinggi. Di mana-mana booth kami buka, setiap hari akan habis 6-10 botol. Begitu juga rakan-rakan kami di tempat lain. Berikut adalah sedikit gambar aktiviti-aktiviti jualan secara offline kami


Saya merasakan ada baiknya saya kongsikan juga teknik dan produk air buah-buahan ini dengan kalian semua. Agar kalian dapat sedikit sebanyak mengikut jejak saya. Jika kalian berjaya menghasilkan pendapatan sampingan dari perniagaan menjual air buah ini, ia akan menggembirakan saya juga!

Untuk maklumat lanjut tentang perniagaan air buah ini, mungkin kalian boleh rujuk website ini. Cuba baca isi kandungannya dan terus mulakan perniagaan ini. Jangan tunggu seperti saya. Jalan hadapan telah pun saya "bina". Lalang-lalang yang menghalang telahpun saya "tebas" untuk memudahkan perjalanan anda. Segala teknik akan saya kongsikan bagi mereka yang berminat untuk memulakan bisnes ini.

InsyaAllah, jika anda berminat untuk memulakan perniagaan ini http://UsahawanAcai.com

No comments:

Post a Comment