Friday 4 May 2012

Jenazah Bob Kuman Selamat Dikebumikan

Jenazah Bob Kuman Selamat Dikebumikan

SEREMBAN – Jenazah pelakon dan pelawak popular Bob Kuman atau Husni Mohd Rawi, 41, yang meninggal dunia semalam, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sega Hulu, Rantau dekat sini, kira-kira 11.30 pagi tadi.

Allahyarham dipercayai menghembuskan nafas terakhir di sisi isterinya, Normah Othman di rumah mereka di Pangsapuri Silvia, Kota Damansara, kira-kira jam 4.40 petang semalam.

Kesihatan Allahyarham dilaporkan mula terganggu selepas terjatuh ketika menjalani penggambaran drama pada 2010.

Kira-kira 200 orang termasuk ahli keluarga, saudara-mara dan rakan artis Allahyarham seperti Saiful Apek, Yassin Senario, penyanyi Hattan, Elly Suriati dan Cat Farish berada di tanah perkuburan itu.

Sementara itu, adik bongsu Allahyarham, Shahrin Nadzmi, 32, berkata jenazah abangnya tiba di rumah ibu mereka di Kampung Sega Tengah pada jam 11.15 malam tadi.

Katanya, Allahyarham adalah anak sulung daripada tujuh beradik.

Sementara itu, Saiful Apek pula berkata, hubungan beliau dengan Allahyarham memang rapat dan beliau terkilan kerana tidak dapat berjumpa Allahyarham di saat akhir sebab sibuk dengan tugas.

“Kali terakhir saya jumpa Allahyarham dua minggu lalu. Walaupun lama tak jumpa tapi kami selalu berhubung dengan telefon. Allahyarham ada menyatakan hasrat beliau untuk menerbitkan filem dan kami merancang untuk membuatnya bersama. Allahyarham juga ada berpesan nak membuat sesuatu pada dunia artis,” katanya.

Ibu saudara Allahyarham, Maziah Abu Bakar, 56, pula mengambil kesempatan memohon sesiapa saja yang mengenali Bob Kuman supaya memaafkan Allahyarham jika ada kesalahan.

“Kita sama-sama berdoa semoga roh Allahyarham ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman,” katanya. – BERNAMA

No comments:

Post a Comment