Friday 4 May 2012

Gila! Datuk 64 Tahun Buat Pembedahan Ganti Kelamin

Masa tua seharusnya masa untuk rileks dan menyenangkan untuk menghabiskan sisa hidupp. Namun tidak kepada Michael Mason, 64.

Datuk yang tinggal di Hillingdon, London Utara telah membuat satu keputusan yang agak memeranjatkan apabila hendak menjalani pembedahan kelamin.
Pengusaha yang berjaya ini mempunyai empat orang anak dan 11 cucu. Setelah bertahun-tahun memendam keinginan itu ia akhirnya menjalani pembedahan kelamin dan mengubah nama menjadi Michelle.

Perubahan ini merupakan hasil penambahan hormon selama beberapa tahun dan tujuh operasi yang dilakukannya sejak tahun 2006. Dia pun menjadi orang yang paling tua di England yang menjalani pembedahan kelamin.

Michelle mengaku, perubahan dalam dirinya sebenarnya berlaku ketika dia berusia empat tahun.

“Saya selalu tertarik pada baju perempuan. Saya selalu menangis bila ibu mendandani saya seperti laki-laki kerana saya ingin memakai baju perempuan. Waktu bersekolah, saya lebih banyak bermain dengan teman perempuan,” terang Michelle.

Wanita yang menjadi isterinya merupakan kekasih kedua yang pernah dimilikinya. Mereka menikah pada tahun 1960an. Saat itu orang tidak membicarakan ganti kelamin, kerana hal itu dianggap tabu.

Walaupun berjaya menjalankan bussinesnya dan memiliki empat anak yang dicintai, Michelle tetap tidak boleh menolak keinginannya untuk menjadi seorang wanita.

“Saya mencintai keluarga saya, tapi saya merasa tertekan. Tak ada seorang pun yang boleh saya ajak berbicara . Saya telah menikah selama 40 tahun dan anak-anak saya telah memiliki keluarganya sendiri. Saya fikir, inilah saatnya saya menjalani kehidupan sesuai keinginan saya,” lanjutnya.

Isterinya menerima keputusannya tersebut. Namun mereka mengakhiri pernikahannya. Kini Michelle tengah jatuh cinta pada seorang yang berusia 70 tahun, bekas anggota Partai Konservatif di kota tersebut.

No comments:

Post a Comment