Saturday 25 February 2012

Lelaki ini sudah 25 tahun berkahwin dengan patung

VIVAnews - Pernikahan Ned Nefer, 38, dengan isterinya Teagan telah berjalan 25 tahun. Namun, pernikahan ini merupakan hal yang aneh, sebab sang isteri ternyata sebuah patung wanita.

Ned bertemu Teagan ketika sedang mengunjungi rumah masa kecilnya di pusat asuhan Jefferson County Watertown, awal 1980-an. Ned jatuh cinta dengan patung berwujud kepala manusia itu.

Demi rasa cintanya, Ned lalu membuatkan badan untuk sang pujaan. Setelah tubuh patung sempurna, Ned menikahinya, pada 1986.

Pasangan kontroversi itu sangat senang kemana-mana bersama. Sekarang, mereka melakukan perjalanan dari Syracuse ke Watertown untuk memeringati ulang tahun perkahwinan ke 25 mereka.

“Saya berharap tidak hujan, kerana kalau itu terjadi, berarti hasil gambar dan video tidak bagus. Kami ingin berfoto di depan rumah tua di State Street tempat kami bertemu di masa kanak-kanak,” katanya tentang perjalanan mereka.

Ned mengatakan, dia membawa 16 kamera sekali pakai untuk mengambil gambar setiap tempat yang mereka kunjungi. Meliputi kota, desa, jalan terkenal hingga pemakaman. “Kami benar-benar mencintai alam bebas.”

Kisah cinta dan perjalanan pasangan ini diabadikan di sebuah akaun Facebook ‘Syracuse Mannequin Man’. Perjalanan pasangan ini mendapat banyak sambutan. Sebanyak 2.000 orang menjadi pengikut mereka. Beberapa video perjalanan mereka pun diposting diYouTube.

“Saya pernah mendengar halaman Facebook kami, dan itu luar biasa. Tapi kurasa, dialah yang benar-benar seorang bintang,” ucap Ned menunjuk ke Teagan dikutip dari Watertown Daily.

Secara klinikal, Ned mungkin mengidap gangguan kejiwaan yang dikenal sebagaiagalmatophilia, atau tertarik secara seksual pada patung.

Penghidap agalmatiphilia lain adalah Dauveed.Lelaki berasal Amerika Syarikat ini nekad bernikah dengan sebuah manequin wanita cantik pada 2009. Ia menyebut patung yang biasa digunakan untuk mempamer baju di kedai itu sebagai Clara.

Dauveed sengaja mengundang sejumlah media massa untuk menyaksikan pernikahan kontroversi itu. Upacara pernikahan itu bahkan sempat beredar di YouTube.

No comments:

Post a Comment