Monday 20 February 2012

Kelakuan jururawat yang buat orang lain marah

Gambar-gambar itu menunjukkan dua jururawat melemparkan yoghurt dan jus satu sama lain dalam perang makanan diadakan. Adegan itu dianggap buruk oleh masyarakat.

Gambar ini, diambil oleh seorang rakan mereka dan kemudian diupload ke halaman Facebook-nya sehingga ramai orang yang melihat.Gambar itu diambil di Hospital Stafford, yang menurut laporan tahun lalu menemukan 1,200 pesakit kehilangan hidup mereka sebagai akibat daripada jururawat yang kurang perhatian, kelalaian dan kekurangan staf.


Pertarungan lempar makanan diadakan di ruang Acute Medical Unit, yang tentunya dikecam keras oleh Komisi Kesihatan, menunjukkan kelakuan yang mengerikan jururawat di hospital. Kejadian ini dikatakan diadakan untuk merayakan staf perawat Victoria Cooper – berpakaian dengan warna biru – yang akan pindah pekerjaan ke sektor swasta.


Foto-foto menunjukkan Miss Cooper yang direndam dalam minuman energi yoghurt, yang sepatutnya disediakan untuk pesakit, oleh pembantu kesihatan Kim Pointon, dan mereka didapati melakukan gurauan yang keterlaluan tanpa menghiraukan pesakit.


Julie Bailey, yang mendirikan group setelah kematian ibunya di Hospital Stafford, berkata: “Ini mengejutkan, perilaku tidak profesional yang tidak boleh terjadi di hospital. “Hal ini mencerminkan standard jururawat kita di hospitalt harus ditingkatkan.

"Mereka jelas tidak menghormati pekerjaan mereka, pesakit atau hospital mereka.”



Premium Video : Kelibat Hantu Keluar Dari Almari !

No comments:

Post a Comment