Friday 17 February 2012

Bayi baru lahir dah tumbuh gigi

Seorang bayi yang baru saja dilahirkan menggemparkan jiran tetangganya kerana bayi tersebut lahir dengan ditumbuhi dua gigi depan dibahagian bawah.

Secara logik, gigi baru boleh tumbuh setelah bayi berusia satu tahun. Kejadian aneh ini membuat kedua orang tuanya terkejut. Begitu juga dengan keluarga dan jiran tetanggannya.

Pasangan Nur Ikhsan dan Tri Wahyuni warga Dukuh Ngoncol, Desa Nglorok, Kabupaten Sragen, Jawa Tengah, mengaku terkejut setelah melihat bayi yang baru dilahirkan telah tumbuh dua gigi depan dibahagian bawah.

Hampir setiap hari penduduk sekitar menjenguk bayi ajaib ini untuk membuktikan informasi dari mulut ke mulut. "Ini l aneh, bayi baru lahir sudah tumbuh dua gigi," jelas Sunardi, mertua Ikhsan,.

Menurut Sunardi, selama hamil atau proses bersalin anaknya tidak menunjukkan keanehan . Semua berjalan seperti biasa. Bayi dengan pertolongan Bidan ini lahir dengan berat badan 2,5 kilogram.

Kini bayi yang masih merah ini terus didatangi orang ramai yang ingin menyaksikan keanehan. Menurut Ilmu kedoktoran, bayi baru tumbuh gigi setelah berusia satu tahun. Hingga kini bayi tersebut belum memiliki nama.





Premium Video : Pasangan Remaja Yang Kantoi!

No comments:

Post a Comment