Tuesday, 6 December 2011

Miss Colombia ditegur kerana tak pakai seluar dalam ketika sesi bertemu media


Catalina Robayo, salah satu peserta Miss Universe 2011 sedang menjadi perbincangan. Finalis dari Colombia ini mendapat teguran kerana tidak memakai seluar dalam ketika menghadiri acara sesi bersama media di Sao Paulo, Brazil.

Seperti yang dikutip dari huffingtonpost, seorang sumber mengatakan,"
Peserta Colombia harus menjelaskannya. Apa yang ia lakukan benar-benar tidak bagus. Orang-orang cukup kecewa dengan hal itu. Ada banyak kamera dan media ketika ia tak mengenakan seluar dalam."

Presiden dari Organisasi Miss Universe, Paula Shugart menjelaskan,"Para pengawai kami telah memberitahukan kepada seluruh peserta agar mengenakan pakaian yang sopan dan salah satu humas kami juga telah berbicara padanya (Robayo) dan ia menjelaskan bahawa dirinya memakai seluar dalam namun terlepas."

Hal ini bukan kontroversi pertama bagi Robayo. Menurut sumber dari Sepanyol, wanita berusia 22 tahun itu mendapatkan gelar sebagai Miss Colombia 2009 setelah pemenang yang sebenarnya, Diana Salgado terpaksa menyerahkan mahkotanya.

Hingga saat ini belum jelas alasan Salgado memberikan gelar Miss Colombia kepada Robaya. Banyak rumor yang mengatakan, hal tersebut kerana masalah medik atau kenaikan berat badan Salgado.

Sumber detik.com

No comments:

Post a Comment