Sunday, 18 December 2011

Jelmaan Hantu Pada Potret Abad Ke-19

Hebat jugak kamera masa zaman abad ke-19 ni sampai boleh tangkap gambar hantu..Tapi persoalannya, betul ke imej yang muncul dalam potret tu adalah imej ‘hantu’ seperti yang didakwa? Atau hanya sekadar imej yang muncul akibat teknik pencahayaan yang tidak betul dan kesilapan teknikal kamera tu sendiri? Entah la, aku nak kata macam hantu pun ya, nak kata bukan hantu pun ya, dok ada 50-50 sekarang ni..

Boleh jadi, gambar ni dipalsukan dengan teknologi zaman sekarang pun boleh jugak..Tapi kalau nak ikut masa zaman tu pun, hantu memang banyak rasanya, tak mustahil kalau ada yang nak ‘bergambar’ sekali kan..Pendapat korang macam mana pulak? Apa-apa pun, jom usha dulu gambar kat bawah ni..



































Rasa seram pun dah ada sikit ni..Cuba korang usha-usha belakang korang, mana tahu ‘dia’ pun join baca sekali..hihihihi (gelak hantu) =D


p/s: usah takut dengan hantu, tapi takut lah dengan Allah =)

No comments:

Post a Comment