Sunday, 4 December 2011

Gila, ayah sanggup penggal kepala anaknya dan letak ditepi jalan


INILAH.COM, Louisiana – Seorang ayah sanggup membunuh anak kandungnya, yang berusia tujuh tahun yang menghidap celebral palsy, dengan pisau daging.

Jeremiah Lee Wright (30) memenggal kepala Jori Lirette dan meletakkannya di tepi jalan, agar ibunya Jori, Jesslyn, boleh melihatnya. Tanpa sengaja, dilapor Mail Online, seorang penunggang motor melihat kepala itu dan melaporkannya kepada polis.

Polis kemudian menemukan potongan tubuh Jori di tempat sampah, tak jauh dari kepalanya. Jeremiah telah mengaku melakukan tindakan keji tersebut. Jori adalah alami kecacatan yang harus menggunakan tube untuk makan dan duduk di kursi roda.

Jeremian dikatakan mengaku membunuh Jori kerana dia telah sampai pada titik akhir riwayatnya. Ketua polisi setempat, Scott Silverii mengatakan, Jeremiah sengaja meletakkan kepala itu agar Jesslyn melihat dan merasa bodoh.

Tempat kejadian perkara begitu buruk, hingga polis yang pertama kali datang harus menerima layanan konseling agar tidak trauma. Penyelidik menyatakan, Jeremiah membunuh anak lelakinya dekat wastafel dapur di rumah mereka.

Tangan dan kaki Jori juga dipotong-potong dan dimasukkan ke dalam beg plastik. Pasukan forensik mengambil wastafel, sebagai barang bukti. Jeremiah dikatakan telah mengaku dan mahu diajak bekerja sama selama penyelidikan polisi.

Jeremiah ditahan dengan jaminan US$5 juta dan boleh dihukum mati jika terbukti bersalah melakukan pembunuhan. Saat kejadian, Jesslyn sedang tak di rumah kerana ia membawa keretanya ke bengkel.

Polis masih mencari motif sebenarnya, meski kerabat menyatakan Jeremiah kerap mengeluh mendengar suara-suara di kepalanya. Mereka bahkan meminta Jesslyn meninggalkan lelaki yang telah bersamanya selama 10 tahun itu.

No comments:

Post a Comment