Wednesday 9 November 2011

Pemain Rugby Sasa Tiba-tiba Menjadi Gay Selepas Terkena Serangan Stroke

Seorang pemain rugby menderita stroke dalam sebuah kecelakaan saat berlatih di sebuah gym, dan menyedari dirinya adalah seorang gay setelah siuman.

Chris Birch (26), sebelumnya adalah seorang pekerja bank dan telah melamar kekasihnya sebelum ia mengalami kecelakaan di gym, saat lelaki asal Wales ini mencuba mengesankan teman-temannya dengan melakukan salto belakang yang membuat lehernya patah.

Chris kemudian dibawa ke hospital Royal Gwent di mana kekasih dan keluarganya yang cemas menunggu khabar darinya. Namun ia mengatakan: “Saya menjadi gay ketika terbangun dan sampai saat ini masih tidak berubah.’

Ini membuat keluarga, sang kekasih dan semua teman-temannya tercengang melihat perubahan dramatis terhadap keperibadiannya, terutama perubahan dalam hal seksualiti.

“Kedengarannya aneh, tapi ketika siuman saya segera merasa berbeza dari biasanya.” ungkapnya sambil menambahkan ia tidak tertarik lagi pada wanita dan benar-benar menjadi seorang gay, dan berhasil menghilangkan 50 kg bobot tubuhnya..

“Aku belum pernah tertarik pada seorang lelaki sebelumnya, aku bahkan sebelumnya tidak pernah mempunyai seorangpun teman gay. Namun aku tidak peduli tentang masa lalu saya, atau siapa saya sebenarnya, kerana aku harus jujur ​​pada perasaan ini. ” terang Chris yang saat ini sudah tidak lagi tertarik dengan olahraga selepas siuman dari stroke.

Chris kemudian memutuskan untuk berhenti dari pekerjaannya sebagai karyawan bank dan memilih untuk menjadi seorang penata rambut dan mulai berkasih dengan lelaki yang ia temui di sebuah kelab malam.

“Tiba-tiba, aku membenci segala sesuatu tentang kehidupan lamaku. Aku tidak lagi berjumpa dengan teman-teman, saya benci olahraga dan merasa bahawa pekerjaan saya sangat membosankan.” tegas pria asal Ystrad Mynach, Wales selatan.

Dia menambahkan keluarganya berjuang untuk beradaptasi dengan perubahan identitinya yang mendadak ini, sehingga ia memutuskan untuk pindah dari rumah, dan sekarang tinggal bersama kekasihnya Jack Powell (19), di salon tempat dia bekerja.

“Saya lebih bahagia sekarang dan tidak menyesali kecelakaan tersebut” kata Chris.

“Stroke dapat memiliki efek besar pada individu dan menyebabkan perubahan pada kepreibadian.” terang Juru bicara Asosiasi Stroke Joe Korner.

“Selama pemulihan, otak membuat hubungan saraf baru yang dapat memicu hal-hal yang orang tidak sedari, seperti kelakuan bahasa atau mungkin seksualiti yang berbeza.” tambahnya.

Sumber : dailymail

No comments:

Post a Comment