Saturday, 5 November 2011

Lelaki ini masih hidup selepas terbabas ke dalam jurang selama 6 hari

Los Angeles - Seorang lelaki yang berusia 67 tahun berasal dari California ,Amerika Syarikat telah diselamatkan setelah selama enam hari ia terjatuh di dasar jurang sedalam 60 meter di hutan.

David La Vau berada keadaan serius tetapi stabil di sebuah hospital di Los Angeles County.

Petugas bomba dan penyelamat mengangkat La Vau dari dasar jurang di sepanjang jalan gunung yang berliku, kata Matt Levesque,pengarah bomba Los Angeles County.

Keluarga La vau mengatakan kepada petugas penyelamat bahwa dia telah enam hari berada di dasar jurang di Angeles National Forest setelah kenderaannya terbabas dari jalan, katanya.

Petugas bomba dengan menggunakan tali keselamatam menuruni tebing untuk menyelamatkan La Vau, dan satu helikopter mengangkat dia bersama seorang petugas paramedik untuk dibawa ke jalanraya. Dia berada dalam keadaan sedar dan berbicara mengenai saat pasukan penyelamat datang menyelamatkannya, kata Levesque sebagaimana dilaporkan Reuters.

Petugas penyelamat yang membantu La Vau melihat satu kenderaan lain di jurang tersebut. Pemandu kenderaan tersebut dilhat sudah tidak bernyawa, kata Levesque.

Bukan perkara luar biasa jika kereta tercampak ke dalam jurang di jalan berbukit dan curam di Angeles National Forest, katanya.

No comments:

Post a Comment