Friday 18 November 2011

Inilah Manusia-Manusia Yang Memiliki Mata Aneh

Nong Youhui: kanak-kanak lelaki China yang boleh melihat dalam gelap
Nong Youhui dari Dahua di China selatan dilaporkan dapat melihat dalam gelap dengan biru terang matanya dan melihat dengan jelas kerana kebanyakan orang di siang hari. Doktor yang telah mempelajari penglihatan menakjubkan Nong Youhui mengatakan bahawa Nong dilahirkan dengan keadaan yang dikenali sebagai luekodermia. Oleh kerana itu, matanya sangat sensitif terhadap cahaya tinggi dan mempunyai pigmen kurang protektif.

Gadis dengan mata sinar-X
Heise dari California, AS telah mempunyai mata yang luar biasa dengan kemampuan Tuhan semasa lahir. Dia boleh melihat melalui tubuh semua orang dan melihat bahagian-bahagian dan organ dalam tubuh seperti mesin X-ray. Ahli perubatan cuba untuk mengungkap tentang kemampuan Heise itu, tetapi tiada cara untuk menjelaskan fenomena aneh tersebut. Mereka hanya boleh mendakwa bahawa Heise mempunyai keupayaan “quani sinestesia”.

Remaja dengan mata putih aneh
Laura Castro di Miami, Florida, Amerika Syarikat adalah seorang remaja yang cantik. Dia mempunyai mata putih aneh, Pakar dan doktor tidak mampu untuk menjelaskan keadaan mata Laura itu. Selain itu, mata Laura boleh melihat melalui batu padat dan logam. Dia sebenarnya dilahirkan normal, tetapi mata putih tersebut mulai terjadi pada usianya 10 thn. Doktor mata dan pakar yang lain telah melakukan pelbagai kajian tentang mata putihnya, tapi tiada siapa yang dapat menjelaskan apakan yang menyebabkan keadaan aneh itu.

Veronica: Gadis yang tak mampu menutup matanya
Tragis Veronica boleh dianggap sebagai korban terakhir bencana nuklear Chernobyl. Bencana ini memberikan kesedihan terhadap keluarga dan rakan-rakannya. Menurut doktor, dia diserang kanser yang jarang ditemui dan dia akhirnya akan mati jika tidak diberikan rawatan sebaiknya. Veronica mendapat kesakitan kekal kerana dia tidak lagi dapat memejamkan mata, malah matanya juga selalu kering dan bengkak.

Claudio Pinto
Claudio Pinto mampu mengeluarkan kedua-dua bola matanya sehingga 4 cm dari rongga mata. Mr Pinto telah mengalami pelbagai ujian dari pakar, malah semua doktor terkejut dengan keadaan Pinto, mereka mengatakan ini adalah kes hanya mereka yang pernah melihat atau mendengar. Banyak orang percaya bahawa Pinto mempunyai mata aneh, tapi dia sangat bangga dan berfikir itu adalah hadiah dari Tuhan. Berkat keajaiban ini, ia dapat menghasilkan wang dengan mudah dengan persembahan di tempat-tempat keramaian.

No comments:

Post a Comment