Wednesday 23 November 2011

Ajaib, Anjing Dilangggar Bas, Tersepit dan Keluar Tanpa Cedera

Ketika Chloe seekor anjing Dalmatian dilanggar sebuah bas bertingkat ketika berlari melintasi jalan dan pemiliknya sungguh khuatir dengan keadaannya. Tapi Brian Levy hairan mendapati anjingnya telah selamat dari pelanggaran tersebut walaupun dia tersepit oleh roda depan di bawah kendaraan. Brian Levy, 70 tahun, kehairanan tak percaya ketika petugas pemadam kebakaran akhirnya mengangkat bas seberat 7,5 tan bas untuk mengeluarkan haiwan peliharaannya – dan ternyata dia benar-benar tak cedera. ‘ Mr Levy berkata: “Ini keajaiban.”



Kejadian ini berlaku semasa dia membawa anjing Dalmatian berusia empat tahun iaitu Chloe untuk berjalan- jalan di dekat rumahnya di Swiss Cottage, London Utara.Tali anjing itu terlepas tanpa disedarinya dan anjing itu berlari ke seberang jalan mengejar anjing lain. Kejadian mengerikan berlaku, Chloe dilanggar oleh bas No.31 ketika dia berlari ke seberang jalan. Pemadam kebakaran menggunakan pengangkat hidrolik untuk mengangkat bas dan menyeret Chloe keluar dengan selamat.


Mr Levy berkata: “Chloe’s haiwan yang menakjubkan – dia hanya mengalami kejutan tetapi tidak memiliki luka sama sekali. “Dia tersepit antara dua roda depan.” Dia menambah “Mereka mengangkat sisi bas supaya seorang petugas pemadam kebakaran boleh masuk di bawah bas dan membawanya keluar. “Chloe’s sangat terkejut, tetapi ini satu keajaiban bahawa dia tidak mengalami patah tulang. “Dia benar-benar terjebak dan bagaimana dia tidak terbunuh atau patah tulang adalah menakjubkan.

sumber : dailymail

No comments:

Post a Comment