Thursday 8 September 2011

Warga emas cari kayu ditemui mati dalam semak

KUALA LUMPUR: Seorang warga emas berusia 74 tahun meninggal dunia akibat sesak nafas selepas keluar mencari kayu terpakai bagi membuat kraftangan di Jalan Usahawan, Setapak, di sini, semalam.


Dalam kejadian jam 12 tengah hari itu, Kamaruddin Mat Zain, 74, dijumpai terbaring di dalam semak di atas timbunan kayu.

Isteri mangsa, Sofia Abu Bakar, 68, berkata, suaminya keluar rumah kira-kira jam 10 pagi mencari kayu terpakai kerana mahu membuat kapal terbang kraftangan.


“Saya berasa tidak sedap hati kerana hingga jam 12 tengah hari suami masih tidak pulang kerana kebiasaannya, arwah pergi selama satu jam saja.

“Perasaan tidak sedap hati saya terjawab apabila seorang jiran yang melalui kawasan itu melihat arwah terbaring dalam semak dalam keadaan tidak bernyawa,” katanya.


Menurutnya, dia bergegas ke tempat kejadian dan terkejut melihat suaminya yang sihat sebelum itu meninggal dunia dalam sekelip mata.



“Sebelum ini, arwah selalu pitam kerana usia yang sudah lanjut, namun tidak menyangka akan pergi meninggalkan saya dan anak secepat ini.

“Tiada tanda pelik sebelum arwah meninggal dunia dan seperti biasa arwah minum air teh dan nasi sebelum keluar melakukan aktiviti memandangkan sudah lama bersara,” katanya.



Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Sentul, Superintendan Othman Abu Bakar berkata kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut (SDR).

No comments:

Post a Comment