Thursday 15 September 2011

Wanita pura-pura diculik untuk dapat perhatian suami

SEOUL, KOMPAS.com — Laporan yang menyebutkan bahawa seorang ibu dan anak lelakinya diculik dan membuat operasi pencarian polis merupakan khabar bohong yang dibuat oleh seorang isteri yang tertekan demi mendapat perhatian suaminya, demikian dilaporkan pihak polis Korea Selatan, KHamis (28/4/2011).






Ratusan polis dikerahkan secara nasional pada Selasa, setelah seorang perempuan berusia 37 tahun bernama Lee mengatakan bahwa dirinya dan anak lelakinya yang berusia lima tahun telah diculik.


Ia mengirimkan pesanan rinkas melalui telefon selular ke suaminya, memintanya agar mentransfer wang sebanyak150 juta won ke akaunnya sebagai wang tebusan.


Polis mengenal pasti panggilan dibuat di satu kawasan di pusat kota Seoul. Mereka tiba di satu bilik hotel, tetapi menemukan bahawa Lee dan anaknya tidur nyenyak.


"Laporan itu palsu dan dibuat oleh perempuan yang menginginkan perhatian dari suaminya," kata seorang detektif di markas polisi Ilsan di pinggiran utara kota Seoul.


Perempuan tersebut didakwa kerana mengganggu tugas polis, tetapi tidak menahannya secara hukum dan membiarkannya pulang ke rumah kerana dia sedang mengalami tekanan dan suaminya juga meminta keringanan hukuman.

No comments:

Post a Comment