Sunday 4 September 2011

Tubuh Remaja 8 Tahun Dipotong-potong Dan Disimpan Dalam Peti Sejuk



TRIBUNNEWS.COM - Mayat seorang kanak-kanak berusia lapan tahun ditemukan dalam peti sejuk dua hari setelah dia menghilang ketika berjalan menuju rumahnya. Demikian dilapor The Sun, Jumaat (15/7/2011).

Remaja berusia lapan tahun bernama Leibby Kletzky hilang setelah dia meminta bantuan kepada orang asing yang ditemuinya. Dalam kamera CCTV menunjukkan remaja itu meminta tolong kepada lelaki bernama Levi Aron (35) sebelum naik ke keretanya.

Saat detektif tiba di flat Aron di Brooklyn, New York, Amerika Syarikat (AS), mereka bertanya di mana remaja tersebut dan Aron menunjuk ke arah peti sejuk. Polis berhasil menemukan percikkan darah di petisejuk dan pisau serta potongan tubuh Kletzky ada di dalamnya

Sisa tubuh lainnya ditemukan di dalam beg merah di bakul sampah dekat petisejuk. Aron ditangkap setelah mengakui kejahatan itu dan mengejutkan komuniti Yahudi di mana Leibby tinggal. Puluhan ribu orang berkumpul untuk mengikuti pemakamanya Khamis (14/7/2011).

Komisioner New York Police Department Ray Kelly mengatakan ini kejadian yang sungguh mengerikan. "Ini benar-benar tragedi yang menganaskan," katanya.

No comments:

Post a Comment