Thursday 22 September 2011

Timbunan sampah telah menyelamatkan nyawa lelaki ini


Vangelis Kapatos (26) cuba membunuh diri dengan terjun dari apartmentnya ditingkat sembilan.Dia mendarat di atas kumpulan sampah yang belum diangkat petugas kebersihan. Maklumlah, pada akhir Disember lalu terjadi hujan salji yang hebat di New York, Amerika Syarikat, dan sampah itu belum juga dibersihkan. Vangelis terus dibawa ke hospital karena cedera dan dikhabarkan keadaannya stabil.

”Semua orang mengeluhkan sampah yang masih belum dipunggut, tetapi saya sangat bersyukur sampah itu masih berada di situ sehingga saya terselamat,” ujar Vangelis yang kemudian menyesali tindakannya untuk membunuh diri tersebut.

Polisi menyatakan, Vangelis tidak meninggalkan sebarang pesan atau nota sebelum terjun dari apartmentnya. Mak Ciknya Katharina Kapatos, mengatakan, Vangelis sangat tertekan dan dirawat dibahagian mental selama satu bulan sebelum dibenarkan pulang. Anak muda itu juga pernah menyatakan khuatir tidak dapat membayar sewa apartmentnya

Pemungut sampah yang baru akan mengumpulkan sampah itu ,mengatakan ada 77.000 tan sampah yang belum diangkut sejak datangnya hujan salji itu. Datuk bandar New York Michael Bloomberg berharap para pekerja dapat menyelesaikan pengangkutan sampah akhir minggu ini. (Reuters/Joe) 

No comments:

Post a Comment