Wednesday 21 September 2011

Takut tak dapat jodoh sanggup separuh bogel ditepi jalan

Mungkin kerana pesatnya industri di China membuat ramai kaum wanita  berpelajaran menjadi wanita berkarier. Sehingga sebahagian besar waktu  mereka miliki dihabiskan di pejabat untuk bekerja dan ini membuat ramai diantara mereka yang masih lagi belum berkahwin Mungkin ilustrasi tersebut merupakan salah satu sebab timbulnya ketakutan di fikiran  wanita berkarier takut tidak mendapatkan jodoh.


Sampainya berlaku satu kejadian yang pelik.Mereka ini sanggup mempamerkan tubuh mereka untuk mencari jodoh.Mereka menari nari menarik perhatian khalayak umum yang melintasi jalan.


Sekumpulan perempuan menari dengan separuh telanjang dan mengenakan topeng, menimbulkan kontroversi di China. Mereka menari dan berjoget di jalan dengan hanya mengenakan pakaian dalam. Tujuannnya untuk mencari suami . Lapan perempuan itu mengatakan mereka melakukan hal itu kerana merasa tertekan oleh desakan keluarga mereka untuk segera mencari suami sebelum terlambat.


Setelah ramai orang yang berhenti menonton mereka maka para wanita inipun melepas pakaian mereka satu per satu hingga hampir bogel sambili berteriak "nikahi aku, nikahi kami".Mereka juga membawa sepanduk yang bertuliskan "nikahi kami segera"


Hanya mengenakan bra dan seluar dalam. Gadis-gadis ini menari sambil memberikan kertas berisi data diri mereka dan syarat laki-laki yang mereka pilih untuk dinikahi, seperti dilaporkan Guangzhou Daily.


Mereka juga memegang papan bertuliskan, “Lelaki, Nikahi Aku!”, “Ibuku Mendesak Saya Segera Menikah!”, dan “Waktu Terbatas, Cepat!”. Dengan menyebut diri sebagai ‘Crazy Beauties’, perempuan ini sengaja melakukan aksinya bertepatan dengan Hari Wanita Sedunia yang jatuh setiap 10 March.


Pemimpin mereka Xing Zi mengatakan, “Kami merancang untuk menjadikan ini sebagai satu deklarasi. Hal ini untuk membuktikan bahawa kami punya cukup rasa percaya diri dan tekad.” Salah seorang peserta, Xiao Xuan menambahkan, “Kami mengira bahawa kami ini cantik tapi tetap saja tak boleh menemukan Mr Rights. Umur kami juga sudah  30 tahun, sehingga kami harus berbuat sesuatu.”


 Ali Nerd pula  mengatakan ibunya nyaris membuatnya gila. “Dia membebel kepada saya sepanjang hari dan mendesak saya untuk segera berkahwin,” katanya. Penampilan para perempuan ini menarik perhatian ramai orang. Mereka ramai-ramai menonton, bertepuk tangan, dan mengambil gambar mereka .-ruanghati.com








No comments:

Post a Comment