Monday 5 September 2011

T-Team Berbisa Tewaskan Selangor

  PEMAIN T-Team (kanan), Indra Putra Mahayuddin diasak   pemain Sabah, Mohd Reithauddin Awang Emran pada perlawanan Liga Super   di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, kelmarin.

T-TEAM antara pasukan yang perlu diawasi juara 32 kali Piala Malaysia, Selangor seandainya berhasrat untuk melangkah ke suku akhir selaku juara Kumpulan D.
Pasukan berstatus kelab dari Terengganu itu sudah membuktikan keupayaan mereka apabila menewaskan gergasi Merah Kuning pada dua perlawanan Liga Super dengan kemenangan 3-2 di Stadium Shah Alam serta 2-1 di gelanggang sendiri.

Kejayaan itu pastinya menjadi azimat terbaik untuk skuad kendalian Yunus Alif mencipta kejutan terutamanya selepas prestasi tidak konsisten mereka dalam aksi Liga Super dikritik peminat.


“Aksi Piala Malaysia ibarat peluang kedua kepada pemain. Mereka bukannya pemain baru, kebanyakan daripadanya adalah pemain yang mempunyai pengalaman luas namun kadang kala tewas kepada pasukan kerdil walaupun mampu menewaskan lawan yang lebih kuat.

“Mereka perlu membuktikan kemampuan kerana taraf dan pandangan peminat pada musim depan akan ditentukan berdasarkan pencapaian di Piala Malaysia kali ini,” katanya.


Berbekal barisan berpengalaman dan bintang yang dimiliki seperti Indra Putra Mahayuddin, Norfarhan Muhammad dan Azizi Mat Rose, pihak pengurusan menurut Yunus meletakkan sasaran untuk layak ke final.





Mengenai prestasi semasa pasukannya, Yunus menganggap anak buahnya mempamerkan peningkatan selepas mengharungi beberapa perlawanan persahabatan selain mendapat khidmat penjaring terbanyak Liga Perdana, Mohd Fitri Omar bagi mempertajamkan lagi jentera serangan.

Selain T-Team dan Selangor, turut berada dalam Kumpulan D adalah Kuala Lumpur dan PDRM.

No comments:

Post a Comment