Thursday 15 September 2011

Seorang Ibu Membunuh Kedua Anaknya Kerana Cemburu Terhadap Bekas Suami



Seorang ibu membunuh kedua anaknya yang masih kecil sebagai bentuk hukuman bagi bekas suami yang selalu menjauhkan dirinya setelah bertemu dengan wanita lain.

Fiona Donnison, 45, telah menyekap kedua anaknya dengan bantal, Harry yang berusia 3 tahun dan Elise yang berusia 2 tahun, hingga tewas ketika dia secara gelap mata menduga bekas suaminya, Paulus, 48, berselingkuh dengan teman lama dari sekolah.


Kedua anak pasangan Donnison

Kemungkinan besar pembunuhan terjadi di rumah yang disewa Fiona di Lightwater, Surrey, Inggris. Dia kemudian memandu sejauh 90 km ke rumah bekas suaminya dan menunggunya.

Dia kemudian dengan 2 pisau dapur untuk membunuh Paul. Dia merancang menjadikan Paul sebagai tersangka pelaku pembunuhan kedua anak mereka. Namun, Paul tidak kembali ke rumah malam itu dan terus berada di pejabat. Keesokan harinya Fiona menyerahkan diri ke polis dan mengakui perbuatannya.

Pasangan tersebut telah berpisah 5 bulan sebelumnya ketika Fiona meninggalkan rumah suaminya di Heathfield, Sussex sebelah timur, dengan membawa serta kedua anaknya. Keduanya berpisah pada bulan Januari tahun lalu.

Christine Laing QC yang merupakan jaksa penuntut menjelaskan bahawa banyak hal yang telah dilakukan Fiona untuk Paul sebenarnya bukan merupakan akibat dari rasa takutnya yang terpendam akan Paul tetapi kerana kemarahan dan kecemburuan setelah Paul menolaknya.

Seorang juri di Lewes Crown Court diberitahu bahawa Fiona adalah seorang narsis yang ingin membuat hidup Paul sangat menderita sehingga dia menggunakan anak-anaknya sebagai senjata pamusnah yang terakhir.

Mayat kedua anak tersebut ditemukan dalam bagasi kereta Nissan milik Fiona pada pagi hari tanggal 27 Januari tahun lalu. Mereka mengenakan pijamas dan disimpan dalam 2 beg olahraga .

Fiona mengatakan dia tidak ingat peristiwa yang menyebabkan pembunuhan Harry dan Elise. Dia menyangkal atas 2 tuduhan pembunuhan.


Sumber: dailymail

No comments:

Post a Comment