Friday 23 September 2011

Remaja dibelasah keluarga rakan wanita


AMPANG: Seorang pelajar lelaki cedera dibelasah ahli keluarga rakan wanitanya gara-gara dituduh melakukan perkara tidak elok dengan anak gadis mereka menyebabkan dia cedera di kepala, tangan dan badan, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari itu, pelajar terbabit yang berusia 17 tahun tidur di rumah rakannya di Pandan Mewah, di sini, sebelum terjaga apabila terdengar pintu rumah diketuk.

Menurut sumber, mangsa yang menyangka rakannya datang membuka pintu, namun terkejut apabila mendapati tiga lelaki tidak dikenali bertanyakan seseorang.


“Mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa memberitahu orang yang dicari itu dirinya dan belum sempat berbuat apa-apa, seorang daripada lelaki terbabit masuk dan menumbuk muka serta kepalanya.

“Tersentak dengan tindakan itu, mangsa bertanya mengapa dia dipukul sebelum mereka memperkenalkan diri bapa, abang dan bapa saudara rakan wanitanya,” katanya.


Menurutnya, keluarga terbabit membawa mangsa ke kediaman mereka di Sri Nilam untuk berjumpa seorang pelajar perempuan yang berkawan dengan anak mereka.



“Pada pertemuan itu, pelajar perempuan terbabit disoal keluarga itu sama ada mangsa pernah berbuat perkara tidak elok kepadanya dan anak mereka.

“Namun, ia dinafikan pelajar terbabit dan memberitahu mangsa bukan seperti didakwa mereka,” katanya.


Sumber itu berkata, sebaik mendengar penjelasan itu, mangsa dilepaskan.

“Mangsa membuat laporan di Balai Polis Pandan Indah,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan siasatan lanjut dijalankan.

No comments:

Post a Comment