Friday 16 September 2011

Pasukan rugbi bogel ini kalah dengan pasukan rugbi wanita





TEMPO Interaktif, Dunedin - Apa jadinya jika pasukan rugbi lelaki yang bogel melawan pasukan rugbi wanita berbaju? Pemenangnya justru pasukan rugbi wanita. Pasukan rugbi New Zealand--dikenal dengan nama Nude Blacks--kalah untuk pertama kalinya sepanjang 9 tahun oleh pasukan rugbi perempuan pada Ahad lalu.

Mereka menaNggalkan satu per satu baju mereka setiap kali pasukan wanita mendapat mata--mungkin telah mempengaruhi hasilnya. Ketika ditanya apakah jika mereka mengunjungi markas Conquistador, Sepanyol, angkanya lebih mudah, Brad Henderson, 23 tahun, anggota rugbi Nude Blacks, menjawab, "Tentu saja."

Lawan Nude Blacks, yang semuanya amatur, kontra Conquistador, digelar di New Zealand menjelang pertandingan Piala Dunia Rugbi antara Argentina dan Inggris. Nude Blacks bermain dalam undangan khusus dalam pertandingan rugbi internasional di Dunedin, markas mereka.

Perlawanan persahabatan yang disaksikan oleh 1.500 orang tersebut berakhir dengan kemenangan Conquistador atas Nude Blacks dengan skor 25-20. Di antara anggota pasukan Conquistador, terdapat satu penari striptis yang merupakan guru dan mahasiswi. Semua gadis di pasukan itu berbaju biru dan seluar pendek hitam dengan seluar dalam bergaris pink. Vanessa Pleguezuelos, 31 tahun, dari Conquistador mengatakan, "Boleh jadi itu suatu selingan, tapi kami bermain seperti biasanya."

ORANGE

No comments:

Post a Comment