Tuesday 6 September 2011

Mahasiswi Ini Rela Bogel Untuk Bayar Yuran Kuliah

Perempuan yang bernama Su Zizi (bukan nama sebenar) 19 tahun, menggegarkan kota Beijing,Mahasisiwi yang menuntut di Universiti Renmin ini ,  sebuah yang universiti yang ternama di negeri China mengadakan satu pameran foto telanjang milik dirinya, Dia membuat pameran dekat tempat dia belajar, atau pun di kuliah dia.

Mengikut apa yang dikatakan oleh Zizi , dia melakukan perkara tersebut kerana memerlukan duit supaya boleh terus belajar. Pameran yang meletup itu diadakan pada akhir bulan yang lalu. Walaupun pihak universiti menghalang pameran yang bertajuk "who i am ?" tersebut serta menyekat akses ke website yang mempamerkan foto2 dia. Dia juga mengatakan bahawa setiap keping gambar dia, dia boleh mendapatkan rata2 rm50.00.

Habis dia membuat pameran tersebut, Zizi juga ada mengatakan bahawa dia ingin sangat menjadi "body artist"."Sembilan bulan yang lalu, aku melakukan perkara ini kerana aku memerlukan wang untuk membayar duit yuran kuliah dan untuk membayar bil hospital nenekku,". katanya kepada CNN dalam sebuah wawancara kelmarin. "Tetapi sekarang ini memang aku berkenan sangat2 untuk menjadi seorang seniman,".katanya.

Dia juga ada mengatakan bahawa apa yang dilakukannya adalah sah dari segi undang2. Gambar yang ditonjolkannya adalah suatu bentuk karya seni. "Sebab itu, aku juga pikir bahawa selain aku jadi body artist , aku boleh jadi jurugambar,". ujarnya.




kredit to: CNN

No comments:

Post a Comment