Saturday 24 September 2011

Lelaki kena tipu,kekasihnya yang berpurdah rupanya seorang lelaki


REPUBLIKA.CO.ID, MADINAH – Di Arab Saudi, seorang pemuda mengaku sangat terkejut setelah mendapati kekasihnya yang selama ini selalu dibalut pakaian hitam dan berjilbab adalah seorang pria.

Pemuda yang disembunyikan identitasnya itu mengenal sang ‘kekasih’ melalui jejaring sosial. Berkasih adalah hal terlarang di Arab Saudi, dan keduanya membangun hubungan dengan chatting atau saling berkirim surat elektronik.

Suatu hari, keduanya sepakat untuk bertemu di sebuah restoran di Madinah. Sang pemuda memandu sejauh 800 km untuk menemui belahan jiwanya di sebuah restoran makanan segera gaya Amerika, yang agak longgar peraturannya, sehingga keduanya boleh bertemu di dalamnya.

Sang ‘gadis’ datang bersama rakannya, sama-sama berjilbab menutup muka. Ketika mula makan, si pemuda meminta dia untuk membuka penutup mukanya sedikit, hingga ia boleh melihat wajahnya. Alangkah terkejutnya, ia menemukan sang kekasih adalah seorang lelaki; walau suaranya lembut, namun ada bekas cambang dan kumis yang tak tercukur rapi.

Menurut laporan Al Wathan, kini keduanya meringkuk di tahanan: sang pemuda untuk tuduhan berkhalwat (berdua dengan lain jenis di tempat tersembunyi) dan sang ‘kekasih’ untuk tuduhan penipuan. 

No comments:

Post a Comment