Thursday 8 September 2011

Konvoi Bawa Kertas UPSR Kemalangan

KUCHING: “Dia beria-ia meminta saya bergambar dengannya pada hari ketiga Aidilfitri. Saya hairan dengan permintaan itu dan kini hiba kerana gambar itu menjadi kenangan terakhir saya dan suami,” kata Mariah Ali, 38, isteri kepada Khusaini Sulong, 39, yang maut dalam kemalangan di Jalan Sibu-Bintulu, semalam.


Khusaini yang bertugas sebagai pemandu di Pejabat Ketua Pegawai Keselamatan Negara, Jabatan Perdana Menteri di Kuching dipercayai bersama konvoi menghantar kertas peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dari Sibu ke Bintulu, maut selepas kenderaan pacuan empat roda dipandunya bertembung sebuah Toyota Hilux.

Kejadian berlaku kira-kira jam 8.45 pagi, setengah jam selepas mangsa bertolak dari hotel penginapan di Sibu yang turut diiringi polis serta sembilan lagi kenderaan termasuk yang dinaiki pegawai daripada Kementerian Pelajaran dan Jabatan Pelajaran Sarawak.




Menurut Mariah, dia tidak menyangka permintaan terakhir suami untuk bergambar berdua ketika Aidilfitri baru-baru ini menjadi kenangan terakhir dengan arwah. “Saya menerima berita sedih yang menimpa arwah selepas dihubungi seorang ahli keluarga jam 9.30 pagi tadi (semalam) dan ketika itu, barulah saya sedar mengapa arwah beriya-iya mahu bergambar dengan saya. “Malah, paling sedih apabila mengenangkan kata-kata kemungkinan ini (bergambar) yang terakhir baginya,” katanya yang mempunyai lima anak berusia antara lapan hingga 17 tahun serta seorang cucu itu.

No comments:

Post a Comment