Tuesday 13 September 2011

Kesan dilanggar trak dan diseret van sejauh 7km

Susah membayangkan bagaimana nasib lelaki ini bila kita melihat kejadian yang sangat tragik menimpanya, bagaimana tidak  sudahlah di langgar trak dan kemudian diserek sebuah van sejauh 7 km hingga separuh kepala bahagian kirinya rosak, namun tetap selamat.


Keadaan kepala Yanshan beberapa hari setelah kejadian, sangat parah 


 Cai Yanshan ketika itu menaiki motor namun malang baginya sehingga dia terlibat kemalangan dengan sebuah trak dan terpelanting. Kemudian sebuah van melintas hingga tubuhnya terseret kedalam chasis mobil tersebut.


Saksi  yang melihatnya terus mengejar van tersebut hingga 7 km,  dan orang menyangka  Yanshan tidak terselamatkan. Hingga van tersebut diberhentikan lalu mereka tidak melihat adanya tanda tubuh dibawah van Namun mereka dikejutkan dengan bunyi handphone yang berdering dibawah van dan ternyata isteri Yanshan yang menelefon dan mangsa sendiri sudah tak sedarkan diri.


Keadaan wajah Yanshan ketika sudah beransur pilih


Akhirnya Yanshan di bawa untuk pertolongan kehospital terdekat. Dr Wu Xiaowei yang menangani kes Yanshan mengatakan susah dipercayai melihat keadaan luka yang dialami mangsa boleh terselamat, apalagi tengkorak  kepalanya saja juga tergores oleh jalanan
.

No comments:

Post a Comment