Friday 9 September 2011

Ini dia wanita seksi yang terjun bogel menggunakan payung terjun





Namanya Roberta Mancino, seorang atlet skydiver profesional. Dari wajah cantik dan sensualnya, berdarah Itali. Bagi yang belum tahu, Mancio sudah empat kali terjun payung tanpa pakaian menutupi tubuhnya.

Jangan dibayangkan, kerana ada fakta lain tentang peraih beberapa penghargaan dan rekod penerjun dunia ini. Pernah lima kali payung terjunnya tak terbuka ketika terjun di kelas menengah, beruntung payung simpanan cadangannya bekerja dengan baik.

Sejak percubaan pertama pada Oktober 2001 atau ketika berusia 21 tahun, hingga Disember 2010, Mancino sudah melakukan skydiver atau terjun dari pesawat sebanyak lebih dari 6.000 kali.

Sementara itu, Mancino terlibat modeling sejak berusia 16. Inilah alasannya terjun bogel, terlibat dalam sesi pemotretan majalah. Tahun lalu, ia dinobatkan sebagai atlet wanita terseksi di dunia oleh majalah kesihatan Men’s Fitness.

“Ya, aku melakukannya (terjun bogel) untuk sesi foto majalah. Pernah pesawat berisi 23 penerjun lain (kru), jadi aku harus menutup tubuh hanya dengan selimut, sampai saat terjun tiba. Tapi ketika aku melompat, semua orang jadi punya pertunjukan di udara. Rasanya dingin, tapi sekaligusangin menabrak langsung tubuhku yang tanpa pakaian,” katanya dilansir mensfitness.com.

Selain melakoni skydiver, Mancino juga senang melakukan BASE Jumping,iaitu aktiviti melompat dengan payung terjun dari benda atau objek yang punya ketinggian, seperti gedung, menara, tebing, dan lain sebagainya. Tak hanya itu, Mancino juga gemar dengan Wingsuit Flying. Sama, terjun bebas dari pesawat, namun payung terjunnya menampal di tubuh, mirip sayap ketika membentangkan tangan dan kaki.

No comments:

Post a Comment