Thursday 8 September 2011

Emak Merintih Kesakitan Sebelum Maut

KERIAN: “Tolong tarik, , mak sakit sangat ni,” rintih Tukijah Esa, 59, beberapa minit sebelum dia menghembuskan nafas terakhir selepas van dinaiki bersama 10 ahli keluarganya terpelanting ke dalam longkang di Kilometer 186.6 Lebuhraya Utara-Selatan, dekat Bukit Merah, di sini, awal pagi semalam.


Lebih menyayat hati apabila kemalangan kira-kira jam 5.40 pagi itu turut mengorbankan anak perempuannya, Norruhanizah Mohd Jamil, 34, dan pemandu van persiaran berkenaan, Chua Wee Chaur, 33. 


Nurshahila Mohd Jamil, 19, yang juga seorang mangsa menjadi orang paling sedih kerana nahas berlaku ketika ahli keluarganya dalam perjalanan menghantarnya mendaftar sebagai pelajar baru jurusan perbankan di Universiti Utara Malaysia (UUM) di Sintok, Kedah.

Menceritakan detik akhir sebelum pemergian ibunya, Nurshahila berkata ibunya sempat meminta tolong mengeluarkannya yang tersepit di tempat duduk.



“Saya cukup sedih kerana masih terngiang-ngiang suara emak merintih kesakitan dan meminta menariknya keluar. Saya tidak mampu berbuat apa-apa kerana keadaan ketika itu kelam-kabut.

No comments:

Post a Comment